Oferta
dla Wspólnot Mieszkaniowych
w Jeleniej Górze
Oferujemy Państwu pełen zakres usług związanych z zarządzaniem i administrowaniem nieruchomością, w ramach którego proponujemy Państwu:
1) prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach nie wyodrębnionych i weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości;
2) prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy Prawa budowlanego;
3) zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego oraz branie udziału w tych kontrolach;
4) zapewnienie utrzymania w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, chodnika przed nieruchomością i innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź z postanowień ustaw;
5) zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci, w tym przedmiotów gabarytowych;
6) zapewnienie usług kominiarskich, i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (np. anteny zbiorcze, domofon);
7) zapewnienie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
8) zapewnienie usunięcia awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych w umowie;
9) prowadzenie spraw związanych z podatkami i innymi opłatami publicznoprawnymi przypadającymi od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
10)pośredniczenie w zawieraniu umów o dostawy, roboty bądź usługi, związane z realizacją zadań wymienionych w pkt 3-9, oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych, a także konsultowanie wyboru wykonawcy z Zarządem Wspólnoty;
11)pośredniczenie w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądami, wobec organów administracji rządowej i samorządowej, a także w stosunkach z członkami wspólnoty i osobami trzecimi, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;
12)przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej, w tym przygotowywanie projektów uchwał;
13)przygotowywanie projektów planu gospodarczego na rok następny i korekt tego planu – w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
14)przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego, o którym mowa w pkt 13 – w tym rozliczeń funduszu remontowego;
15)prowadzenie odpowiedniej, przewidzianej uchwałą, księgowości za pomocą specjalistycznego programu Firmy PROBIT;
16)przygotowywanie sprawozdań finansowych i statystycznych dla właściwych organów;
17)sporządzanie i przedstawienie Zarządowi Wspólnoty rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 15 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego, organizowanego w pierwszym kwartale każdego roku;
18)wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile zgodnie z uchwałą wspólnoty na ten cel były przeznaczone;
19)rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną – w ciągu roku w formie miesięcznych zaliczek określonych uchwałą właścicieli lokali i świadczeń wynikających z umów zawartych przez Wspólnotę Mieszkaniową, a po zbilansowaniu kosztów utrzymania nieruchomości i przyjęciu przez zebranie Wspólnoty sprawozdania finansowego – w formie wpłat uzupełniających zaliczki ustalone przez Zarząd; opłaty miesięczne za lokale stanowiące własność Gminy reguluje Gmina, w wysokości i terminach ustalonych przez Zebranie Wspólnoty dla właścicieli lokali, niezależnie od stanu opłacania czynszów przez najemców;
20)windykacja opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym;
21)wykonywanie innych czynności przewidzianych przez ustawę o własności lokali,
22)wywieszenie na tablicy ogłoszeń numerów telefonów alarmowych, pod którymi można uzyskać pomoc w nagłych wypadkach: pogotowie gazowe, wodociągowe itp.;
23)zapewnienie ubezpieczenia nieruchomości od odpowiedzialności cywilnej, od ognia, zalań i innych zdarzeń losowych;
24)informowanie właścicieli lokali o wszystkich ważnych sprawach dotyczących Wspólnoty;
25)odpowiadanie na reklamacje oraz skargi dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną w ustawowym terminie;
26)wykonywanie uchwał Wspólnoty;
27)doradztwo prawno-ekonomiczne i budowlane w zakresie gospodarki nieruchomościami;
28)dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy będący w wyłącznej dyspozycji Wspólnoty Mieszkaniowej.
29)wpłaty dokonywane przez Właścicieli na konta bankowe Wspólnoty są automatycznie księgowane na indywidualnych kartotekach Właścicieli w księgowości za pomocą systemu kont indywidualnych przydzielonych każdemu Właścicielowi przez Bank Wspólnoty.
30)możliwość kontroli swoich wpłat poprzez Internet za pomocą indywidualnego, niepowtarzalnego Hasła i Loginu przydzielonemu każdemu Właścicielowi.